Škofjeloško IT podjetje prodalo del dejavnosti, skupaj z zaposlenimi

Podjetje Optiweb, ki se ukvarja z izdelavo digitalnih rešitev, je prodalo marketinški oddelek, ki je podjetju prinašal približno tretjino štirimilijonskih prihodkov.
Glavni izvršni direktor Optiweba Miha Lavtar je na družbenem omrežju LinkedIn prodajo marketinške divizije označil za velik mejnik na njegovi podjetniški poti.
Kupec je agencija za digitalni marketing Bid Bid. Kot je Lavtar povedal za Forbes Slovenija, sta se podjetji dogovorili, da višine kupnine ne razkrijeta.
V Optiwebovem marketinškem oddelku je skupaj z zunanjimi sodelavci okrog deset zaposlenih. Vsi so se že preselili k novemu lastniku in nadaljujejo z delom, nam je pojasnil Lavtar.
Osredotočili se bodo na razvoj
Optiweb je vse od začetka združeval marketing in izdelavo digitalnih rešitev. A kot je Lavtar navedel v objavi na spletni strani podjetja, so morali po pandemiji, ko se je rast podjetja ustavila, “začeti iskati fokus”. Tako so se v začetku leta odločili, da se želijo osredotočiti na razvojni del svojega posla.
“Zadnja leta sem začel čutiti, da nas ta dvotirnost omejuje – da smo fokus razpršili namesto poglobili,” je zapisal. “Odločitev, da oddelimo marketing oddelek, sloni na moji viziji Optiweba, na mojem pogledu razvoja trga in digitalne panoge kot take. Moja strategija je usmerjena tja, kjer trenutno vidim največ možnosti za rast – v razvojni del.”
Dodal je, da sta bila odločitev in iskanje prevzemnika zahtevna, a da se veseli tega, kar bo Bid Bid ustvaril. O novem lastniku je še dejal: “Našel sem kupca s podobno kulturo, lastnikoma z ogromno tehničnega znanja iz industrije, s široko mrežo in z vrhunskimi strankami. Ponosen sem, da smo zadržali vse ključne ljudi in stranke ter verjamem, da smo našli najbolj optimalno rešitev za nadaljevanje te zgodbe, ki sem jo pisal več kot 16 let.”
Po podatkih v Ajpesu je edina družbenica in direktorica agencije za digitalni marketing Bid Bid Andreja Keš. Podjetje je imelo lani okoli 400 tisoč prihodkov in 56 tisočakov čistega dobička, zaposlovalo pa je tri ljudi.
Zastoj v rasti in čas za premislek
Optiweb je lani ustvaril 3,91 milijona evrov prihodkov, malo manj kot v 2023 (3,98 milijona evrov), pod črto pa imel 427 tisočakov čistega dobička (v 2023 je znašal 220 tisoč evrov). Lani je povprečno zaposloval 39 ljudi, kar je kar nekaj manj od povprečja za 2023 (55 zaposlenih).
Kot je pojasnil Lavtar, so v preteklosti precej hitro rasli in prišli do okrog 70 ljudi, potem pa se je rast ustavila, ker na trgu ni bilo več toliko povpraševanja. “Optimizirati smo morali poslovanje in se odpovedati nedobičkonosnim delom ter prilagoditi našo strategijo, ki ne more več temeljiti zgolj na rasti prihodkov in števila zaposlenih,” je povedal za Forbes Slovenija.